Friday 6 November 2020

SANDWICH VENDING MESIN TAK JATUH DI HARI JADI

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalammualaikum w.b.t.

Dari subuh dalam kepala dok fikir, nak beli apa sarapan pagi ni. Lama juga tak jamah nasi lemak pakcik dekat bangunan UM tu. Cuma nak berjalan ke sana tu penuh ranjau berduri [ baca : jauh ] sebab laluan biasa tu tutup [ baik pulih lantai ]. Ahhh tekad la ke sana juga.

Bila sampai depan lift tingkat 1, terpandang vending mesin.. Ermm menarik! jenguk-jenguk ada sandwich tuna RM3.50. Sedap juga dia tu sebab pernah beli. Ok, kita seluk la tas tangan, godek-godek tak de duit kecik. Yang ada RM5 renyuk. Cubaan 3 kali gagal. Seluk lagi poket kot ada duit lain. Ok jumpa not RM1 dua keping dan baki syiling cukup RM3.50. 

Dengan lafaz bismillah... pilih dan tekan ok..  sekali kotak tu jatuh melintang! Dalam 10 saat jatuh lagi 1 kotak atas dia! Arghhhhhhhhhh! macam mana nak ambil.. depa 2 ketul tak jatuh ke lubang bawah untuk Oked ambil. Jatuh 2 dah macam rezeki terpijak tapi dua-dua pun sangkut kat situ. Sempat jugak la ketuk-ketuk kot mau jatuh kan.. hahahaha ok jangan tiru tindakan bodo ini ya.. 

Dalam 1 minit tetiba mesin tu bunyi rolling dan duit pun keluar seketul seketul... cukup jumlahnya RM3.50. Wah, kagumnya OKed dengan mesin ni.. Bijak! eh sape yang reka mesin ni ha... betul-betul AWESOME!




Tapikan..... kita sedih tak dapat sandwich sedap tadi.. terus tekan lift dan naik ke opis tanpa  beli sarapan. Mujur Kak Aishah sampai dan offer kita seketul kuih burger malaysia dan 2 ketul dimsum sedap. Alhamdulillah...gambar atas ni brader hantar semalam, kita upload sambil jilat screen pc..[ ok tipu ].



Alhamdulillah.. dapat hadiah awal sehari dari sang brader Leb, 3 ketul terus dia bagi haaaa. Masa buka parcel ni sempat la Oked tanya dia... eh sepanjang kita kenal dan kawin kan.. kita sebenarnya tak pernah bagi hadiah hari jadi kan? Ya la.. ini kali pertama Oked dapat hadiah besday dari sang suami.. kah kah kah.. Brader lagi kesian, tak pernah jugak dapat dari oked. Selalunya, kami akan keluar makan-makan atau beli makan sedap-sikit dan makan kat rumah je dengan adik dan anak-anak. Ya bab makan memang kami hebat! Tak kisah la hari jadi ke ulang tahun perkahwinan ke.. kami hanya lebihkan kepada makan sedap. oH ya lebih syiok lagi selalunya kami sedar ulang tahun tarikh kahwin lepas 2 atau 3 hari dah berlalu.. 

herm.... ya betul.. mungkin ada yang kata.. ish laaaaaaa.. teruk! Begitulah.. cuma kami bahagia dengan cara kami.. inshAllah! macam selalu juga parcel ni yang paling sibuk nak buka adalah Si Kacak.. Happy kacak, Happy mami!



Turun ke bawah pagi tadi, ada parcel ni atas meja. Nampak pulak tape tu CTHARDWARE.. huuuuuuuuu bergenang-genang air mata Oked. Mende ni idaman sangat. Dok dalam troli SHOPEE dah lama. Tiap kali nak tekan bayar sekarang tu  hati tak kuat.. dok fikir lama perlu ke tak.. dan akhirnya dok la kejung dalam troli shopee tu ha. Parcel ni kita buka lepas balik kerja nanti ya.. merajuk pulak si kacak kalau buka dulu



Inilah mende idaman Oked tu. Terima kasih dan cinta 100% buat adik-adik OKed. Walaupun dulu masa kecik-kecik depa asik kena marah dengan cubit tapi cinta kanda buat kalian sikit pun tak pudar.. ceyyywwah~! hahahahhaa. Buat apit, kakcik, samin, besah dan adik iwan... moga kalian bahagia dan sentiasa dalam lindungan kasih sayang Allah.. Terus jadi anak, abang, akak , suami isteri yang baik buat semua orang... 


Ini kami adik-beradik kongsi bagi kejutan buat mak di Pasir Gudang. Mak yang banyak berkorban masa dan uang ringgit demi kelangsungan hidup anak-anak beliau seramai 6 orang. Guru yang banyak mengajar adap dan kasih sayang. Mak yang kuat dan tabah dengan perangai sekor-sekor anak dia. Segalanya dia korbankan demi anak-anak. Moga Allah jaga mak kami macam dia jaga kami dulu. Kami tetap pilih mak sebagai mak kalau diberi pilihan mak yang lain... Terima kasih atas segalanya ya MAK!


SELAMAT HARI LAHIR buat diri sendiri dan juga MAK.. tarikh lahir kami sama!


Luv, 

OkED!


5 comments:

  1. 1st time dgr sandwish ada kt vending machine..biasa tgk air je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam mesin tu ada macam-macam makanan segera. Tapi jenis mee segera takde.. Nanti kena kecam sebab dalam hospital. Spegetti bolognese, carbonarra pun ada. Cuma panaskan dalam microwave je..

      Delete
  2. menarik vending machine utk sandwish... tapi sayangnya tak dapat amik, nsb dapat balik duit tu kan..

    wahhh bestnya dpt hadiah macam-macam, HB buat cik oked dan emaknya...

    ReplyDelete
  3. Tulah mujur dia bijak pulangkan duit.. Hehe

    Terima kasih atas ucapan..

    ReplyDelete
  4. ye la..first time ni dengan sandwich vending machine, happy belated birthday Oked & Mak...

    ReplyDelete