Thursday 26 September 2019

NASI GORENG DAUN SUP

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalammualaikum w.b.t



Hari ni teringin nak makan nasi lemak kerang. Sampai di parkir jam 7.45 pagi seperti selalu. Rehat sebentar, tunggu pukul 7.05 pagi baru keluar berjalan menuju ke Menara Timur. Tiba di simpang menara Timur, kaki tak meneruskan langkah.

Terus menuju ke Menara Utama. Tekan lift ke tingkat 1, menuju ke Klinik Ortopedik dan beli nasi lemak daun pisang 3 bungkus dan nasi goreng 1 bungkus. Buat bayaran.


Abang Jamil kata, " semua 6.50 "
Oked balas, "oh saya ambil kuih satu, cukupkan 7 ringgit".

Berjalan menuju ke lift tengah, tekan G. Keluar lift menuju lift utama, tekan yang pertama, bukan lift yang menuju ke tingkat 14, begitu juga nasib 3 tekan yang lain. Hanya tekan yang ke 4 baru menyala lampu lift yang menuju ke tingkat 14.

Punch masuk 7.17 pagi. Sampai di meja, makan ubat perindopril. Perindopril kena ambil sebelum makan. Tik tok tik tok.. Leka.. Mula makan sarapan jam 8.45 pagi. Buka bungkusan, wah menyelerakan, ada telur dadar. Suapan yang pertama oked terbatu.. Nasi goreng daun sup...

Oked tanya Kak Aishah kat sebelah ni, "nasi goreng dengan daun sup?"

Laju Kak Aishah kata.. "Eeeiii sedaplah nasi goreng daun sup, akak suka sangat"

Oked balas.. "Oh ok..."

Mujur ada sambal cik nor ni, bolehlah cover sikit rasa kuat daun sup tu. Sebenarnya Oked biasa je makan nasi goreng yang di tabur daun sup.. Tapi nasi yang di goreng sekali dengan daun sup, inilah pertama kali oked rasa.

Walaupun tak kena sikit di tekak oked ni.. JUJUR Oked habaq.. Nasi habis licin.. Hahhahahaha. Nasi lemak kerang kita postpone esok lah ya.



Ok bye!

OKeD

No comments:

Post a Comment